ID : djkyce
e-mail : djkyce@gmail.com
djkyce [coada de maimuta] gmail [rahat de oaie] com
  *** * **** * * * ***** ** * *****






 

Acum ne gasiti la aceasta adresa ;) djKyce.com

 

DespreMuzica

Cunosti genurile muzicale?

Da (13 | 39%)
Nu (6 | 18%)
Cateva (14 | 43%)
 
 
Stiluri de muzica electronica - DICTIONAR PENTRU TOnTI :D


4-BEAT ||| Adesea are un beat 4/4 obisnuit, ca si house-ul, dar e mai rapid si este bazat pe sintetizatorul 909.

ACID BREAKS ||| Funky Breaks cu o linie de sintetizator de tip 303 si cu un feeling house.

ACID HOUSE ||| Linii de sintetizator 303, 808 sau 909 peste un beat de house.
Acest sound este originar din Chicago-ul de la mijlocul anilor '80 avand la baza munca unor producatori ca DJ Pierre, Adonis, Farley Jackmaster si Phuture. Notele de percutie si patern-urile de 1/4 sunt impartite si directionate de celebrele sintetizatoare Roland TR 808 si 909, care au marcat o piatra de hotar in dezvoltarea muzicii dance. Sunetul acid house-ului a fost o revolutie si a ramas un punct de reper un scena underground americana. In perioada 1986-1987 acid house-ul a atins masiv topurile britanice cu piese ale unor trupe ca M.A.R.R.S., S'Express si Technotronic. A fost si un precursor al curentului rave din Anglia, cu party-uri acid house in anii 1987-1988. A murit aproape de tot dupa 1991, dar inca mai pot fi auzite pasaje, in mod ocazional, in muzica noua a unor artisti gen Cajmere, Armand van Helden si Felix Da Housecat.
Atribute: semnatura sunetelor de Roland 303
BPM: 118-130
Exemple: Bobby Konders, Caucasian Boy, Hardfloor, Aux 88, D-mob, Phuture si orice aparitie de la label-urile Trax, Hot Mix si DJ International.

ACID JAZZ ||| Muzica cantata de o generatie care a crescut cu muzica jazz, funk si hip-hop. Nume dat gresit, nu are legatura cu ceva gen acid. De fapt este o fuziune de riff-uri de jazz noi sau vechi, ritmuri funk si parti vocale cu beat-uri hip-hop si tehnologie moderna. In timpul unui set acid jazz un DJ poate rula ultimele aparitii Mo'Wax, funk, hip-hop, rap si chiar Ella Fitzgerald sau Harvey Mason. Cuvantul cheie este fuziune.
Atribute: ritmuri live de hip-hop sau house, aranjamente muzicale live, impreuna cu un flux de energie
BPM: 80-125
Exemple: Stereo MC's, Groove Collective, Galliano, James Taylor Quartet, US3, Brand New Heavies, Jamiroquai, Digable Planets, proiecte de studio, gen Palm Skin Productions, Mondo Groso, Outside si orice produs de la Blue Note, Mo'Wax, Acid Jazz si Talkin' Land.

ACID JUNGLE ||| Linie de sintetizator de tip 303 abraziva peste un breakbeat si linii de bass de tip 303 foarte bogate.

ACID TECHNO ||| Dupa ce la mijlocul anilor '80 muzica acid house intrase in mintile tinerilor, acestia au inceput sa fie tot mai influentati de acest sound. Multi dintre cei ce au inceput sa faca muzica la inceputul anilor '90 au aplicat acestui sound influente techno puternice, in locul sunetelor calde de house clasic din zona Chicago.
Exemple: inregistrari timpurii ale Aphex Twin, Plastikman si Dave Clarke.

ACID TRANCE ||| O linie de sintetizator 303 mai abraziva peste un beat de trance.
Exemple: Art Of Trance, Antiloop, Legend B, Age Of Love, Renegade Legion.

AMBIENT ||| Muzica ambient a evoluat din muzica electronica experimentala a anilor '70, produsa pe sintetizatoare de artisti ca Brian Eno - fost membru al celebrei trupe Roxy Music - si Kraftwerk si din muzica techno/trance din anii '80. Intrebare: se poate dansa sau nu? Va lasam pe voi sa raspundeti, dar va dam o mana de ajutor: poate avea sau nu un beat, iar daca il are, acesta este minimal. Ambient este o muzica electronica spatioasa care se preocupa mai mult de textura sonica decat de compunere. Adesea combina sunete naturale cu cele produse de sintetizator. Este o muzica foarte repetitiva si toate sunetele par a fi la fel pentru un ascultator obisnuit, chiar daca exista diferente semnificative intre artisti. A devenit o muzica cult populara la inceputul anilor '90.
Atribute: foarte electronica si "spacey", adesea are efecte de sunet lungi, intro-uri si break-uri, ocazional dureaza pana la 20 de minute.
BPM: 0-140
Exemple: The Orb, Aphex Twin, Future Sound Of London, Amorphous Androgynous, Air Liquid, Cosmic Baby, IT, Crystalsphere si multe aparitii de la label-urile Rising High, Hardkiss, Fax, Apollo si Astralwerks.

AMBIENT BREAKBEAT ||| Se refera la un subgen de muzica electronica cu o energie mult mai mica decat trip-hop sau funky breaks, dar cu o pronuntata influenta hip-hop.
Exemple: DJ Wally, Req si produse ale label-urilor Mo'Wax si Ninja Tune.

AMBIENT DUB ||| S-a remarcat cu ajutorul seriei de compilatii cu acelasi nume de la label-ul Beyond.
Atribute: ambient orientat pe beat, folosind gustul, texturile si tehnicile stilului de productie dub jamaican (reverb, scoaterea in evidenta a bass-ului si percutiei, folosirea din greu a efectelor)
Exemple: The Orb, Higher Intelligence Agency, Sub Dub, Techno Animal, Automation, Solar Quest.

AMBIENT HOUSE ||| Denumire folosita pentru a distinge noul val de artisti ambient, cum ar fi The Orb, Future Sound Of London, Orbital. Termen folosit foarte rar in prezent.
Atribute: elemente primare de acid house, beat-uri four-on-the-floor, pad-uri de sintetizatoare si strings, sample-uri vocale folosite intr-un stil atmosferic.

AMBIENT JUNGLE ||| Este un drm'n'bass minimal. Are un breakbeat minimal si o linie de bass moale. Mai este cunoscut si ca intelligent.
Exemplu: LTJ Bukem - Logical Progression

AMBIENT TECHNO ||| Mai mult un termen de reorientare a ambient house, distinge artisti care combina realizarile ritmice si melodice a techno-ului si electro-ului.
Atribute: 808 si 909 drum machines, sunete electronice bine produse, melodii in chei minore si sunete inspirate de cultura SF, impreuna cu sunete de atmosfera si ambient experimental.
Exemple: B12, Aphex Twin la inceputuri, The Black Dog, Higher Intelligence Agency, Biosphere si produse de la label-urile Apollo, GPR, Warp, Beyond
Termenul a fost adesea inlocuit cu cel de intelligent techno dupa ce Warp a scos seria Artificial Intelligence.

ATMOSPHERIC ||| Fara beat, asemanator cu ambient dar mai putin muzical. Adesea este obtinut prin scratching, impreuna cu instrumente live, cum ar fi trompete mute si linii de 303. Poate fi creat si cu 3 turntables, facand scratching pe doua din ele.

BOOTY HOUSE ||| O forma puternica si vulgara a Chicago house cu versuri explicit sexuale.
Exemple: DJ Funk, DJ Isaac.

BREAKBEAT ||| Un beat provenind din hip-hop, funk si disco, taiat, pus pe viteza mai mare si apoi repetat.
Breakbeat-ul a evoluat din rave-ul de la sfarsitul anilor '80 prin combinarea ritmurilor de hip-hop cu tehnicile de sampling. Acest stil a renascut in 1998 datorita unor grupuri ca Music Instructor, Solid Force, Sybtronic, etc.
Atribute: piese cu ritmuri funky, multe sample-uri si mix-uri, loop-uri vocale rapide, energie exploziva.
BPM: 135-170
Exemple: Smart E's, Prodigy, Q-Bass, Pascal Device, RMB, DJ Hooligan, Raver's Nature, Music Instructor si orice aparitie de la Suburban Bass, Moving Shadow si Production House.

CHICAGO ||| In Chicago, multi DJ au inceput sa experimenteze cu vechi inregistrari disco si le-au mixat cu sample-uri ale unor trupe gen Kraftwerk si New Order. Din acest amalgam s-a nascut un nou stil.
Atribute: timp cvadruplu, voci soul si sample-uri de pian.
BPM: 120
Unora le place sa denumeasca acest stil old skool house, sau se mai foloseste si denumirea de warehouse dupa numele clubului "Warehouse Club" din orasul Chicago. In 1987 a calatorit spre Europa, iar de atunci DJ-ii europeni au folosit si au experimentat si ei acest stil.

CHICAGO ACID HOUSE ||| In paralel cu muzica din Detroit, in Chicago se dezvolta o noua versiune minimala de house, care se bazeaza in totalitate pe folosirea Roland 303 Bassline si Roland 808 Drumcoputer si sunetele produse de acestea. O ilustrare perfecta a acestui sound sunt piese ca Phuture Trax - Phuture, I've Lost Control a lui Sleazy D si This Is Acid - Maurice. Termenul acid a fost introdus de DJ Larry Sherman si de Rocky Jones, fondatorul label-ului DJ International, care au descris astfel feeling-ul acidic pe care il induce aceasta muzica.

DARK AMBIENT / ILLBIENT ||| Este un stil foarte ambiguu, care cuprinde o gramada de artisti, ce intra sau ies din acest termen cu fiecare produs nou al lor.
Atribute: beat foarte jos sau care lipseste, pasaje de keyboards, efecte de chitara si sample-uri feerice.
Exemple: DJ Spooky, Mick Harris, David Tibet, Kim Cascone/PGR, Psychick Warriors Ov Gaia, KK Null, Merzbow, Main, Bark Psychosis

DARKSIDE ||| O forma mai veche de jungle, populara prin 1994 si 1995, a aparut ca o reactie la feeling-ul vesel al breakbeat hardcore-ului timpuriu si ragga jungle.
Atribute: sintetizatoare "intunecate" si breakbeat rapid.
Exemple: The Terrorist si The Final Chapter.

DARKSTEP ||| De multe ori nu poate fi distins de hardstep, dar in mod uzual nu este atat de puternic. Altfel, descrierea se potriveste ambelor stiluri.
Exemple: Dillinja, Dieselboy, Shimon.

DEATHCORE ||| Combinatie de gabber, jungle si death metal. Un tip de industrial techno.
Atribute: bass kick rapid, breakbeat si sample-uri death metal.
BPM: aproximativ 250

DEEP HOUSE ||| Este un house minimal, cu un beat moale. Se poate spune ca este un house romantic.
In Chicago, termenul deep house se refera la cu totul alt stil: disco de tip underground de la sfarsitul anilor '70, cu un stil funky si care merge la suflet. Cel mai bun exemplu este Two Tons Of Fun - I Got The Feeling.

DEMONCORE / DOOMCORE ||| Cel mai rau stil 4/4. Nebun, sintetizatoare distorsionate, kick de tip 909 dement, pura intunecime. Doomcore este cam aceeasi chestie, dar un pic mai industrial.

DETROIT TECHNO ||| Detroit techno-ul timpuriu a fost caracterizat, alternativ, de un spirit intunecat, detasat, mecanic si de un feeling deschis, stralucitor. Artistii care au caracterizat inceputurile acestui stil au fost Cybotron, Model 500, Rhythm Is Rhythm, Reese. Primele realizari erau limitate de tehnologie, dar odata cu aparitia echipamentelor noi, sofisticate si digitale, al doilea si al treilea val de artisti Detroit techno au castigat in calitatea productiilor. Din aceste ultime valuri ale stilului au facut parte printre altii si Juan Atkins, Derrick May si Kenny Larkin. In timp, stilul a migrat si a devenit un fenomen global, iar al treilea val de artisti reexploreaza in zilele noastre estetica pieselor din perioada de inceput:
beat-uri puternice (Underground Resistance, Jeff Mills), groove (Kenny Larkin, Stacey Pullen) si un interes renascut referitor la radacinile breakbeat-ului techno (Aux 88, Drexciya, Mad Mike, Dopplereffekt).

DISCO HOUSE ||| Disco house foloseste din greu sample-uri din piesele clasice disco si funk din anii '70. In Anglia acest stil este denumit tesko - un hibrid de disco si techno, cu exceptia celor de la X-press 2 care isi denumesc sound-ul un amestec de disco si rave - rave music.
Atribute: tesko foloseste aranjamente disco, ritmuri house si tehnici de techno sampling.
BPM: 120-130
Exemple: Olav Basoski, Conga Squad, Triple A, Pete Heller, X-pres 2, Cotton Club, Ming's Incredible Disco Machine si produse de la label-urile Stress si Whizz.

DOWNBEAT ||| Este un termen generic folosit cateodata pentru a inlocui ambient-house si ambient-techno, considerandu-se ca numarul mare si complexitatea stilurilor electronice descrise sub umbrela "ambient" a facut termenii aproape imposibil de folosit in anii '90. Adesea se refera la folosirea breakbeat-urilor moderate, in locul celor 4/4. Stilul atinge si zone care sunt reclamate de trip-hop, ambient-techno si electro-techno. In cea mai larga definitie posibila, downbeat este stilul de muzica electronica creata pentru living room si nu pentru ringul de dans.

DREAM HOUSE ||| Robert Miles nu este creatorul muzicii dream asa cum s-a crezut. Se pare ca acest termen a fost folosit pentru prima oara de DJ-ul italian Gianni Parrini, la sfarsitul anului 1993. DJ Parrini este inca liderul acestui stil, dar el nu a avut norocul lui Robert Miles cu Children. Printre primii creatori ai acestui stil s-au numarat artisti ca: Adriano Dodici, Gigi d'Agostino, Leonardo Rossi si bineinteles Gianni Parrini. Dream house-ul a evoluat din muzica trance.
Atribute: ritmuri joase, cu sunete melodice usoare (un pian e caracteristic si practic aproape obligatoriu) si drum beat-uri exacte. Poate avea voci feminine divine sau cor (exemple: DJ Dado si Zhi-vago).
Copertile albumelor prezinta peisaje virtuale sau referitoare la cosmos. Adesea, muzica dream poate fuziona cu elemente de techno si progressive, iar rezultatul este prezenta unei linii de bass mult mai rapida si vibranta (exemplu: BBE). Aceasta mutatie de stil a primit si ea un nume: progressive mediterranean. O alta varianta de dream este denumita cosmic dream: acesta este mult mai adanc si reflexiv (exemplu: Brothers Of The Coast). Principalele label-uri italiene devotate stilului dream sunt: In Lite, Outta, Desastre, Vertikal, Elite si Universal.

ELECTRO ||| Imbinand funk-ul anilor '70 cu technologia sintetizatoarelor de la inceputul anilor '80 si cultura hip-hop, s-a nascut un nou stil: electro. Dar ceea ce parea a avea doar un mic impact pentru public - nu mai mult de 2-3 hituri, incluzand Planet Rock - Afrika Bambaataa si The Message - Grandmaster Flash, care insa nu au intrat in Top 40 - a fost de fapt un teren fertil pentru inovatorii din muzica, care mai tarziu au ajuns pe un teritoriu diferit. Exemple in acest sens ar fi Dr.Dre (care a lucrat cu World Class Wreckin' Cru) si bunicul techno-ului, Juan Atkins (cu Cybotron). Electro a oferit de asemenea o intriganta noua directie: Herbie Hancock, care in 1973 a a avut un mare succes cu albumul Headhunters, si care a revenit in 1983 cu single-ul de succes Rockit. In ciuda succesului, stilul a fost eclipsat de cresterea muzicii hip-hop construita in general pe sample-uri (mai ales din inregistrari rock). Totusi, multi artisti techno si dance au continuat sa exploreze sunetele si o renastere a avut loc in Detroit si Marea Britanie la jumatatea anilor '90.
Exemple: Anthony Rother, Model 500, The Advent, Autobat 1000

ELECTRO-ACOUSTIC ||| O muzica care apartine unui teritoriu mai nefamiliar; stilul a fost dictat de tehnologie. Compozitorii au preferat sa duca sunetele originale intr-un stadiu de nerecunoscut, decat sa le replice in mod electronic. Instrumentele electronice joaca un rol foarte important in tot acest concept. Sunetele istrumentelor acustice folosite in timp real sunt transformate prin reverb, armonizare, si alte efecte care dau o dimensiune cu totul noua, ducand ascultatorul intr-o lume noua a ascultarii si a gandirii. Asta in cazul cel pozitiv. Negativ este faptul ca artistii lasa exprimarea artistica pe planul doi, idolatrizand tehnologia.

ELECTRO-JAZZ ||| Este o variatie a fuziunii dintre ritmurile funky puternice si sintetizatoare.

ELECTRO-TECHNO ||| A aparut in cluburile londoneze la mijlocul anilor '90, fiind influentat de fenomenul electro-funk de la inceputul anilor '80, dar s-a bazat si pe elemente de Detroit techno si ambient house imbinate cu sunete robotice si voci distorsionate. Piese excelente au aparut la mijlocul anilor '90, cum ar fi cele de la Clear Records, Skam Records si Dot Records.
Exemple: Jedi Knights, Tusken Raiders, Gescom, Drexciya, Aux 88.

ENERGY ALTERNATIVE ||| Titluri care pur si simplu nu se regasesc in definitiile house-ului, hi-NRG-ului, dance-rock-ului sau techno-ului.
Atribute: foarte ascultabile, folosesc multe sintetizatoare si keyboards impreuna cu aranjamente vocale pentru a combina cu succes elemente de house, rock si techno.
BPM: 100-140
Exemple: Enigma, Depeche Mode, Camouflage si orice a produs Michael Cretu.

EURO-DANCE ||| Se refera la un stil specific muzicii de club/dance produsa pe continentul european in anii '80 si '90. Euro-Dance este inspirata mai ales din muzica disco, hi-NRG si muzica house, si este realizata in intregime in studio pe sintetizatoare si drum machines. Rolul producatorilor este mult mai important decat cel al cantaretilor.
Atribute: muzica simpla, usor de ascultat, cu versuri usor de retinut si repetitive care au priza la public indiferent de limba materna a acestuia.
Majoritatea artistilor euro-dance se concentreaza pe a scoate un hit single, si abia mai tarziu un album.

EVILSTEP ||| Este un stil simplu: darkstep puternic sau hardstep intunecat. Are un sunet "rau", linii de bass distorsionate, incurcate.
Exemple: Chrome, No U-Turn, Dom+Rob si label-ul Hard Edge din Germania.

EXPERIMENTAL ELECTRO ||| In acelasi timp cu renasterea stilului electro clasic, din miscarea neo-electro, s-a format si un val de artisti experimental electro cu un stil abstract, influentat de sound-ul strazii, dar cu minti stralucitoare atunci cand se aflau in studiouri.
Exemple: Freeform, Bisk.

EXPERIMENTAL TECHNO ||| Muzica dance electronica are posibilitati nelimitate, de aceea si experimental techno contine o varietate nesfarsita de sub-stiluri: oricine vrea sa experimenteze ducand muzica dance electronica in zone necunoscute poate fi caracterizat ca experimental, si din fericire sau nu, acest lucru include o infinitate de posibilitati.
Exemple: Oval, Panasonic - click-uri de eroare discuri si scratch-uri
teroristi ai sunetului: Twisted Science, Nonplace Urban Field, Atom Heart
punkist al erei digitale: Alec Empire
industrial: Scorn, Download, Techno Animal

FREESTYLE ||| A aparut la inceputul anilor '80 in cele doua capitale latine ale USA: New York si Miami, si a crescut in paralel cu house si electro. Piese freestyle clasice cum ar fi I Wonder If I Take You Home - Lisa Lisa & Cult Jam, Let The Music Play - Shannon si Party Your Body - Stevie B, s-au bazat pe beat-uri similare electro-ului si house-ului timpuriu, dar au scos in evidenta si teme romantice de R&B clasic si disco. Fuziunea dintre mecanic si senzual s-a dovedit de bun augur, piesele intrand in topurile anilor 1984-1985. Un om activ in comunitatea freestyle a fost si producatorul Madonnei, din perioada acesteia de inceput: John Benitez (aka Jellybean). Dupa succesul de la sfarsitul anilor '80, freestyle s-a mutat in underground, unde a devenit un curent vital al muzicii dance moderne.
Exemple: Expose, Brenda K Starr, Trinere, The Cover Girls, India, Stevie B, Lil Suzy, George Lamond, Angelique si Johnny O.

FUNKY BREAKS ||| Definitie: amalgam de trance, hip-hop si jungle.
A devenit unul din cele mai ascultate stiluri din muzica electronica, fiind ales adesea ca sound al celor care doreau sa faca ceva zgomot prin topurile pop si prin reclamele televizate la sfarsitul anilor '90. Pionieri ai genului au fost Chemical Brothers si label-ul Mo'Wax, iar 1997 a fost anul in care a iesit in evidenta in industria muzicala.
Exemple: The Prodigy, Death In Vegas, The Crystal Method, Rick West, Tony Faline, DJ Icey, Plump DJ's.

FUNKY HOUSE ||| Varianta mai comerciala de house, derivata din muzica funk a anilor '70. Are riff-uri de funk si in general sunt piese care intra in Top 40.
Exemple: DJ Dan, Mandalay, Groovezone, Jark Prongo, Basement Jaxx, Groove Armada, Ministers De La Funk.

GABBER / GABBA ||| In 1989, in sesiunea sa live de la Parkzicht Rotterdam, DJ Rob (Rob Jansen) a socat si improspatat audienta olandeza, care era plictisita de moarte de piesele disco, cu o noua muzica. Asa s-a nascut ce mai dura forma de hardcore techno: gabba-house (gabber), care a ramas inca unul din cele mai extreme stiluri muzicale de pe planeta. Imaginativa muzica house la 33 RPM cantata la 45 RPM. Cu alte cuvinte, este foarte rapida: peste 220 BPM, ajungand chiar si la 1000 BPM (Moby - Thousand si Killer Machinery - The Dream Team).
Gabba s-a raspandit rapid in toata Olanda, si apoi in restul lumii, dar mai ales in Germania si USA, unde a creat scena hardcore new-yorkeza. Generatia gabber din Olanda are un look tipic. Gabber-ul a evoluat si in alte directii, cum ar fi happy hardcore si terrorcore.
Atribute: bass foarte puternic, efecte de distorsiune folosite pentru a produce beat-uri care suna ca si cum ai lovi un ciocan de un zid (cu ecou)
Exemple: Paul Elstak, The Mover, colectia Thunderdome, produsele ID&T, Rotterdam Records, Planet Core Productions, Mokum, Terror Trax, H2OH Records.

GARAGE ||| Garage s-a nascut in clubul new-yorkez Paradise Garage localizat in Greenwich Village (considerat locul de nastere al muzicii house) si acest termen a fost folosit pentru a descrie stilul de muzica care era pus in acest club, casa faimosului DJ, Larry Levan. Acest stil de muzica e considerat cel mai aproape de vechiul stil disco al anilor '70 si il mentine in viata.
Definitie: incrucisare intre house si funk.
Atribute: mult bass, voci, keyboards si cateodata chiar viori; feeling organic.
In aceste zile, garage e foarte popular in UK si incet-incet se raspandeste de-a lungul Europei. Din acest stil s-au desprins si alte tipuri, cum ar fi speed-garage si acid-garage.
Exemplu: Kristine Blond - Love Shy

GOA TRANCE / PSYTRANCE ||| Ca si trance-ul, goa s-a nascut tot in Germania. Goa este recunoscut ca stilul muzical al pacii, dragostei si soarelui. Numele vine de la Goa, un oras pe coasta de est a Indiei, unde trance-ul era pus la petreceri pe plaja si datorita climatului cald, vinyl-urile se puteau topi, asa ca muzica a fost pusa pe DAT si nu era mixata. De aceea piesele goa au intro, o parte de mijloc si outro. Goa este acum cautata in toata lumea si are o mare priza la public deoarece este mult mai relaxanta si mai usor de ascultat decat alte tipuri de trance. Adauga feeling-ului psihedelic de trance si influente din Orientul Mijlociu si Asia de Sud. Mai este cunoscuta si sub ternmenul de psytrance. Din goa au aparut si alte sub-genuri: voodoo trance si astral trance.
Exemple: Man With No Name, Astral Projection, Darshan, Cybernaut, Ominus, Crop Circles, Germinating Seeds Of Doda, Psychaos, Hallucinogen.

HARDCORE ||| Un termen generic, care incadreaza multe stiluri. In 1992, la origini, si mai inainte de acest an, exista un singur tip de hardcore: UK Breakbeat. Dar in 1992 si 1993, scena hardcore s-a despartit in doua scoli: scoala 4-beat, din care au aparut stiluri ca hard house, hard trance, hard acid, happy hardcore, Rotterdam, gabber/gabba, deathcore si terrorcore si scoala breakbeat, din care au aparut stiluri ca west coast breaks, drum'n'bass, trip-hop. Pana prin 1994 aceste stiluri erau structurate la fel si aveau cam acelasi BPM.

HAPPY HARDCORE ||| Provine din hard house si foloseste multe sample-uri house. Cunoscut si ca 4-beat, este un stil de muzica techno foarte rapida si saltareata, si pe care nu poti sta intr-un loc. Este o muzica plina de energie extrema, iar cand dansezi te simti ca o marioneta care se misca incontrolabil, cu mainile in aer si cu un zambet larg cat toata fata. A evoluat gradat, provenind din scena rave engleza de la sfarsitul anilor '80. Originile sale dateaza cam de prin 1992 si in UK e cunoscut ca old school hardcore, care s-a despartit in mai multe forme, una din ele fiind jungle.
Atribute: kick 4/4 (de aici numele de 4-beat), iar adesea se foloseste mult pian, precum si voci feminine modificate care fac muzica "vesela". De asemenea, multe breakbeat-uri, dar au fost inlocuite de sunete techno si kick-uri inspirate de muzica din Olanda.
BPM: 160-180
Practic, happy hardcore este varianta de mainstream a gabber-ului, dar sunt doua stiluri total diferite de muzica. La baza happy hardcore stau multe sample-uri din inregistrari vechi, din filme, sunete de pian si voci rap. Prima piesa faimoasa de happy hardcore: Wonderful Days, semnata de Charly Lownoise si Mental Theo. In ciuda ritmului foarte rapid, piesele sunt ascultabile si au o atitudine prietenoasa. Piesel contemporane au la baza melodii pop-rock din anii '80, puse pe "rapid play", cu beat hardcore 4/4 peste ele si cu o linie de sintetizator, ceva in genul pieselor hardcore olandeze.
Exemple: Slipmatt, Hixxy & Sharkey, Force & Styles, DJ Dougal, Happy Trax Records.

HARD ACID TRANCE ||| O linie de sintetizator de tip 303 mai abraziva peste un beat de hard trance.
Exemple: Mars and Mystre, Captain Tinrib, RR Fierce, DDR, The Geezer.

HARD HOUSE ||| Un ritm rapid de tip boom boom. Este ceva asemanator happy hardcore, dar mai putin rapid.
Exemplu: DJ Trajic

HARD TRANCE ||| Este o varianta mai dura de trance, mai rapid si cu o tenta "intunecata".
Exemplu: De Niro.

HARDCORE TECHNO ||| Cel mai rapid si mai abraziv stil de muzica dance, hardcore techno a fost la mijlocul anilor '90, un punct de plecare pentru o mare arie de producatori. Stilul are originile in festivalul britanic Summer Of Love 1988. Stilul original al acestor petreceri rave a fost influentat de ritmurile acid-house-ului din Chicago, iar consumul mare de droguri a facut multi raveri sa adopte ritmuri mai rapide si mai frenetice. Multi DJ foloseau vinyl-urile de 33 RPM la viteza mai mare. Intre 1991-1992, au aparut hituri cum ar fi SL2 - On A Ragga Tip, T99 - Anasthasia si RTS - Poing. Acest lucru a dus la o frenezie a productiilor din partea label-urilor, rezultand piese ca Go Speed Go - Alpha Team, Sesame's Treat - Smart E's si James Brown Is Dead - L.A. Style. Prin 1993, producatorii britanici ca Rob Playford, 4 Hero si Omni Trio au inceput sa duca hardcore techno spre teritoriul breakbeat, iar sfarsitul hardcore-ului a dus la transformarea acetuia in hardtrance si gabber.
Pana la sfarsitul anilor '90, termenul a devenit practic un dinozaur, raverii fiind obositi de acest sound, iar stilul desi s-a raspandit in toata Europa s-a transformat in functie de zona in happy hardcore englezesc sau digital hardcore in Germania.

HARDSTEP ||| Adesea este un stil intunecat, cu o linie de bass distorsionata si cu un breakbeat puternic si simplu. Nu are aproape deloc voci sau parti de sintetizatoare.
Exemple: Technical Itch, Usual Suspects.

HIGH ENERGY (HI NRG) ||| Curent evoluat din muzica disco a anilor '70.
Muzica disco nu a murit ci s-a impartit. O parte a devenit hi-NRG, iar alta house. Acum hi-NRG a inglobat si sunete techno. De fapt, hi-NRG poate fi considerat predecesorul techno-ului si house-ului.
Atribute: melodii puternice, aranjamente vocale, piesele sunt vesele si pline de energie, se folosesc multe remake-uri.
BPM: 118-140
Exemple: 2Unlimited, Snap!, Technotronic, BKS, Abigail, Kylie Minogue, Blue System, Fancy, Bad Boys Blue, Gypsy & Queen, Pet Shop Boys, Abbacadabra, Cabbalero, Masterboy, Aladino si orice aparitie de la label-urile PWL, Megatone sau Klone.

HIP-HOP JUNGLE ||| Numele spune totul. Jungle care incorporeaza voci hip-hop.
Exemple: Urban Takeover, proiectul Goldie cu KRS-One si o piesa R Notoriuos and Kingsize.

HOUSE ||| Muzica house a aparut la inceputul anilor '80. Dupa ce muzica disco a devenit foarte populara, anumiti DJ - mai ales cei din cluburile de gay - au modificat muzica pentru a fi mai putin orientata spre pop. Beat-ul a devenit mai mecanic, bass-ul a devenit mai adanc, in timp ce elemente de electronic synth pop, latin soul, dub reggae, rap si jazz au fost grefate peste insistentul beat 4/4. Frecvent muzica era instrumentala, mai apoi aparand si voci feminine.
Este de departe cel mai popular format de muzica dance. Din aceasta cauza exista o duzina de ramuri inrudite, cum ar fi New York dub, Chicago, New Jersey, Miami, garage, tribal, acid, dar de fapt toate celelalte formate sunt atinse de house in anumite puncte deoarece semnatura beat-ului 4/4 este universala in muzica dance.
Atribute: beat 4/4, keyboards, sintetizatoare, voci masculine, voci feminine...si se pot adauga toate sau doar o parte din ele.
BPM: 110-128
Exemple: Inner City, MK, Ralphi Rosario, Robin S, si orice produs al label-urilor Murk, Eightball si Strictly Rhythm.

JAZZ JUNGLE ||| Foloseste sample-uri de jazz, sau instrumente de jazz si melodii de jazz in locul liniilor de sintetizator.
Exemplu: DJ Ron

JUMP-UP ||| Foarte apropiat de ragga, dar cu un breakbeat mai simplu.
Exemplu: Aphrodite

JUNGLE / DRUM'N'BASS ||| Este o permutatie a hardcore techno. Jungle e un stil haotic, dar este cel mai ritmat stil de techno si are un breakbeat de 160 BPM cu un bassdrum la jumatate de viteza. Daca nu esti obisnuit cu acest stil de muzica e greu de zis unde este beat-ul si/sau bass-ul. Originile acestui stil se afla in Anglia si a fost denumit asa dupa "jungla" oraselor. Diferitele imbinari cu muzica reggae, dub, R&B si cu cea hardcore au impartit stilul in 3 categorii: drum'n'bass, hardstep si intelligent jungle, care se mai numeste si artcore, si care are un pic de aroma trance.
Exemple: Krust, DJ Hype, Roni Size, Decoder, Substance, LTJ Bukem, PFM, Jamie Myerson, Krome and Tine, Origin Unknown, Mystical Influence, Droppin' Science, Goldie, etc.

MINIMAL ||| Adesea este doar un alt nume pentru ambient. In mod uzual este un techno cu un beat minimal, foarte moale, asemanator trance-ului.

MINIMAL TRANCE ||| Este un trance cu un beat puternic, dar cu o linie de sintetizator minimala, sau un trance cu un beat nu foarte puternic, dar cu o linie de sintetizator care se dezvolta incet.
Exemple: Legion Of Green Men's

NEWBEAT ||| A fost un fenomen scurt in istoria muzicii electronice, aparut la sfarsitul anilor '80 ca o derivatie a acid house. Influentat de Detroit techno si eurodance, newbeat a avut centrul de greutate in Belgia, unde label-uri ca R&S si Antler-Subway - casa hitului I Sit On Acid - Lords Of Acid - au caracterizat stilul. Succesul enorm al The KLF din anii 1990-1991 a sustinut o perioada newbeat-ul, dar dupa iesirea acestora din scena stilul a murit repede.

NOISECORE ||| Asa cum ii spune si numele este un stil care se bazeaza pe zgomote, aranjate muzical si convertite intr-un semnal audio. Cateodata este combinat cu gabber, drum'n'bass si alte stiluri.
Exemplu: Speedy J si produse Isolate Records.

PROGRESSIVE HOUSE ||| Muzica prea progresiva pentru a se incadra in definitia generala de house, dar nu atat de intunecata si dura ca trance sau techno-house. Este tipul de muzica house care si-a facut loc in mainstream la sfarsitul anilor '80 si inceputul anilor '90. Cu un balans intre techno si un sound house bazat mai mult pe garage-ul din New York, grupuri ca Leftfield, The Drum Club, Spooky si Faithless au cucerit topurile de dance.
Atribute: keyboards stil trance si linii de sintetizator, loop-uri vocale de house si sample-uri cu ritmuri de house si tempo electronic.
BPM: 120-135
Exemple: Daft Punk, Basement Jaxx, Underworld, Fluke, Rhythm Invention si produse ale label-urilor Wrap si Limbo.

PROGRESSIVE TRANCE ||| Este aripa cea mai comerciala a trance-ului, direct orientata pentru patrunderea in topuri, mai ales ca trance-ul nu a avut parte de asa ceva. Intarind sunetele house si euro-dance, progressive trance a devenit sound-ul ringurilor de dans din intreaga lume a sfarsitului de mileniu. Criticii au ridiculizat focusul acestui stil catre breakdown-uri predictibile si lipsa cunostintelor de beat-mix, dar progressive trance a fost promovat de cei mai in voga DJ (Oakenfold, Tong, Sasha) si a aparut in cele mai selecte cluburi britanice (Gatecrasher, Cream, Ministry of Sound, Home). Totusi, producatorii de progressive trance nu au incercat sa depaseasca stadiul de a fi doar promovat de show-ul radio al lui Pete Tong sau de a aparea pe ultimul mix-album Sasha, insa cativa (Hybrid si Paul van Dyk) au inceput sa aduca ceva nou acestui sound.
Exemple: Sasha, John Digweed, Binary Finary.

RAGGA JUNGLE ||| Format din stilul original (cu exceptia hardcore jungle tekno, care a evoluat din hardcore in 1993), cu voci de ragga si sample-uri de bass, peste un breakbeat si breakdowns de reggae.
Exemple: Badman, Top Cat, Buju Banton, Sky FX and Apache, Tribe Of Issachar, Kemet Krew - Agony si label-ul Congo Natty.

RAVE ||| Rave este mai mult un eveniment decat un stil muzical. Rave-urile erau petreceri underground unde acid house-ul si hardcore-ul erau la mare pret si unde o mare cantitate de droguri - in special ecstasy - erau consumate. Marea majoritate a pieselor cantate la rave-uri aveau o calitate psihedelica, chiar inainte ca drogurile sa devina un element major al scenei. DJ-ii care luau parte la aceste petreceri mixau house si techno, si au devenit figuri principale. In anii '80 si la inceputurile anilor '90, rave-urile erau un fenomen englez in proportie covarsitoare, si aveau loc in depozite parasite si pe campuri. Dupa o perioada, guvernul englez a hotarat ca aceste petreceri sunt periculoase ca fenomen social si a interzis desfasurarea lor, dar ele au continuat si lumea se aduna prin raspindirea de flyere si prin "gura lumii ".
In Statele Unite, rave-urile au inceput sa apara la inceputul anilor '90 dar nu s-au bucurat niciodata de o mare audienta, chiar si la standarde underground. Exemple de formatii influentate de cultura rave ar fi The Stone Roses, Happy Mondays, Charlatans, Pulp, Oasis si artisti techno ca Prodigy. Acestea au ajuns chiar si in mainstream, iar cultura rave a continuat sa atraga atentia tinerilor britanici pana la sfarsitul anilor '90.

ROTTERDAM ||| Este o forma intunecata de 4-beat, ce a evoluat din hard trance. Exista doar cateva locuri in lume in care se diferentiaza de gabber, mai ales Toronto, cateva locuri in California si Europa. Mai nou se refera la o incrucisare intre happy hardcore si gabber.
Atribute: kick-uri de bass puternice si distorsionate.
BPM: 180-220
Exemplu: ID&T Records.

SEXCORE ||| Subcategorie a hardcore/terrorcore dar cu sample-uri de sex din filme porno vechi. A fost popular pe coasta de vest a Statelor Unite. Are caracteristici similare cu gabber-ul si e catalogat ca muzica underground deoarece nu e populara si e greu de gasit. Ron D Core e faimos pentru inregistrarile sale nebunesti, iar pe langa sexcore mai are si seturi terrorcore si, atentie, hard acid retro.

SPEEDCORE ||| Este foarte rapid (220-300 BPM), puternic, dar nu este asa de "rau" ca deathcore.
Exemplu: produsele Industrial Strength Records.

SPEED-GARAGE ||| Revigorand sound-ul garage techno prin adaugarea de ragga, voci de dive feminine, DJ scratching si rewind-uri pe langa ritmurile drum'n'bass, British Garage a lovit scena cluburilor londoneze in 1996, impunand jungle/drum'n'bass ca stilul de dans de la mijlocul anilor '90.
De-a lungul evolutiei sale a cunoscut mai multe denumiri (underground garage, 2-step) si a fost influentat de producatori americani cum ar fi Todd Edwards, Armand van Helden si Romanthony. Prin 1998, stilul cunoscut mai inainte ca speed-garage, s-a transformat intr-un nou fenomen; dubbed 2-step, era stilul care ingloba dulceata R&B-ului cu breakbeat-uri tot mai puternice. Cu ajutorul unor producatori excelenti (MJ Cole, Zed Bias, Wookie si Sunship, dintre cei nou veniti si Tuff Jam, Dream Team si Artful Dodger, dintre cei mai vechi) si a label-urilor (Locked On, Nice'N'Ripe, quench, Grand Theft Audio, Naughty), stilul a rezistat in mod surprinzator noilor evolutii din scena dance. Mai mult, hituri ca Destiny - Dem 2 si Movin' Too Fast - Artful Dodger, au ajuns in varful topurilor.
Exemple: Buzzy Bus, Double 99, Natural Born Chillers, 187 Lockdown.

TECHNO / TECHNO-HOUSE ||| De-a lungul anilor, termenul techno a insemnat multe lucruri pentru tot atat de multi oameni. Prima data a fost folosit de Kraftwerk pentru descrierea modului unic de folosire a tehnologiei in instrumentele muzicale electronice si computerizate, in timp ce faceau muzica. Odata cu evolutia techno-ului au aparut noi termeni care sa explice toate variantele sale. Au aparut termeni ca industrial sau electronic body music si apoi house, sound-ul originar din Detroit si Chicago la mijlocul anilor '80. Pionieri au fost Juan Atkins, Kenny Larkin, si Mike "Hitman" Wilson, iar techno-ul a evoluat de la underground (1984-1989), la sef al scenei rave americane (1989-1992), pana la acceptarea sa in mainstream (Top 40). Acest lucru a dus la inlocuirea lui din scena underground, locul fiind luat de trance, progressive house si alte stiluri inrudite cu house. Toate subgenurile de techno au fost create pentru a fi cantate in special in cluburi, unde piesele urmau sa fie mixate de catre DJ. Rezultatul a fost aparitia de single-uri de 12 inch si de numeroase compilatii, unde piesele puteau fi rulate multa vreme, oferind DJ-ilor un material numeros pentru seturile lor.
Astazi, termenul techno inseamna fuziunea acestor stiluri si e prescurtarea de la techno-house.
Prin toate aceste perioade de coborari si urcusuri, de schimbari, un singur om si-a mentinut pozitia, acesta fiind considerat bunicul miscarii techno: Talla 2XLC. Acesta, nascut si crescut in Frankfurt, Germania, a fondat primul club dedicat exclusiv techno-ului, a fondat Frontpage Magazine si a lansat impreuna cu Zoth Ommag primul label techno-house: Suck Me Plasma.
Atribute: riff-uri grele de sintetizator-keyboard, bass in stil belgian (puternic), adesea combinate cu rap masculin si voci feminine, ofera intotdeauna cea mai intensa si frenetica energie posibila.
BPM: 130-150
Exemple: LA Style, Moby, Fierce Ruling Diva, Tyrell Corp., Robotico Rejecto, Klangwerk, Quadrophonia, The Orb, Aphex Twin, Prodigy, multe produse de la Radikal, Bounce si Suck Me Plasma.

TECHSTEP ||| Este un stil experimental, la granita dintre trance si jungle. Are linii de sintetizator impreuna cu un breakbeat mai putin complex decat cel de la hardstep. Cel mai mult drum'n'bass produs in anii 1999-2000 a fost o forma mai intunecata a techstep-ului.
Exemple: Photek, Disorder, Ed Rush & Optikal.

TERRORCORE ||| Comparabil cu deathcore si grindcore (ex: Napalm Death, Morbid Angel, Godflesh), comparabil cu deathmetal (ex: Death, Entombed, Cannibal Corpse). Este insa mai puternic, mai rapid, dar cu un beat mai simplu. Kick-ul bass-ului este atat de rapid incat de multe ori da senzatia ca e un sunet continuu. Breakbeat-ul este mai simplu, ca la hardstep.
Exemplu: produsele Earache Records.

TRANCE ||| Se poate spune ca este un techno psihedelic, cu un beat mai rapid decat house-ul dar adesea mai complex; in background se aud snares si hi-hats, precum si linii de sintetizator. O alta definitie ar fi ca trance este locul unde techno-ul si house-ul se impreuneaza, dar are beat-uri mai grele si mai puternice. Stilul initial s-a impartit in mai multe sub-genuri: hardtrance, acid trance, trancecore, goa trance, etc.
1992-1997 - trance-ul a evoluat din techno-ul german, folosind bass-ul acestuia si liniile de keyboards pentru a da muzicii un efect hipnotic, dar retinand in acelasi timp energia pulsatoare a muzicii din care isi trage radacinile. Exemple de artisti care au fost printre promotorii trance s-au numarat Joey Beltram - Energy Flash, CJ Bolland - The Ravesignal, Hardfloor - Hardtrance Acperience, Sven Vath - L'Esperanza.
1998 - In ciuda unei scaderi a popularitatii stilului, care fusese inlocuit cu jungle si trip-hop, trance-ul a revenit in forta la finalul anilor '90, popularitatea sa subminand-o chiar pe cea a house-ului. Sunetul german clasic a fost schimbat si s-a inceput folosirea termenului progressive trance. Incepand cu 1998, cei mai cunoscuti DJ - Paul Oakenfold, Pete Tong, Tony de Vit, Danny Rampling, Sasha, Judge Jules - au impus stilul in super-cluburile britanice. Chiar si America si-a intors fata catre trance, fenomenul fiind condus de DJ excelenti, cum ar fi Kimball Collins si Christopher Lawrence.
Atribute: sintetizatoare, linii de bass, keyboards complexe cu sunete cyber, in mod obisnuit instrumental.
Exemple: Aphex Twin, HardTrance, Robert Leiner, Sun Electric, Arpeggiators, Spicelab, Barbarella, Cosmo, Raver's Nature, Marusha si orice produs de la label-urile Harthouse, D-Jax, Rough Trade, R&S Records sau EX.

TRIBAL HOUSE ||| Muzica tribal este definita de percutie. Aranjamentele muzicale sunt adesea simple si repetitive, iar energia degajata e primara.
Definitie: house cu adaugare de Djembe si alte tipuri de percutie africane, iar adesea sunt folosite fluiere si sample-uri de muzica de trib; de asemenea putem intalni si incantatii. Focus pe beat, nu pe melodie.
Atribute: minimalist, melodii subtile si mixuri striped down. Parti vocale cu influente puternice africane, braziliene, indiene sau cu alte arome etnice.
BPM: 120-128
Exemple: H-Foundation, Plastic Avengers, Tarrantella, Dubtribe Soundsystem, The Goodmen, DJ EFX, Banco de Gaia, Loop Guru, Eat Static sau produsele Murk, Strictly Rhytms sau Tribal America

TRIBAL TRANCE ||| Este similar cu tribal house, dar este mai rapid si cu o melodie mai ritmata.
Exemple: Angel, Menage A Trois, Funk Function, Silvio Ecomo, Sphere, Parks & Wilson.

TRIP-HOP ||| Termenul trip-hop a fost folosit de presa muzicala engleza pentru a defini un nou stil aparut in epoca post acid-house a scenei dance, caracterizat de influente downtempo, jazz, funk, soul si breakbeat, care a aparut prin 1993, datorita unor produse ale label-urilor Mo'Wax, Ninja Tune, cup of Tea si Wall of Sound. Similar cu hip-hop-ul american in folosirea drum breaks-urilor, dar mult mai experimental, si folosind o infuzie de sunete ambientale si atmosferice, termenul a fost folosit pentru a descrie muzica unor trupe ca Portishead si Tricky, continuand cu DJ Shadow si U.N.K.L.E., Coldcut, Wagon Christ si Depth Charge, spre necazul acestora, care spuneau ca muzica lor este mai mult o extensie a hip-hop-ului.
Exemple: Portishead, Shadow, Tricky, Morcheeba, Sneaker Pimps, Massive Attack.

UK ACID HOUSE ||| 1988 este anul Acid in Marea Britanie. Este de asemenea o perioada de dominatie a culturii Smiley, impreuna cu moda pe care a impus-o: rave-urile spontane si mutatiile house. Aceasta cultura a devenit curand un stil de viata, care a dus la crearea multor label-uri independente. Imnul urban al Angliei a fost We Call It Aciiieeed - D-Mob.

WEST COAST BREAKBEAT ||| Breakbeat cu un feeling de house, cateodata este mai "intunecat", dar de cele mai multe ori este mai degraba upbeat.

Adauga comentariu

Creat 18.04.2009 15:46:10 | Ultima modificare 23.05.2009 07:48:00
 
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one